Był zdecydowanym przeciwnikiem Hitlera. Gdy ten doszedł do władzy w 1933 roku, najpierw zamknął warsztat, później stracił dom. Rok później opuścił Iławę i rozpoczął nowe życie w Elblągu. Kim był Carl Kneller i w jaki sposób zapewnił sobie trwałe miejsce w historii niemieckiej motoryzacji?
O życiu Carla Knellera wiadomo niewiele. Urodził się w 1878 roku, zmarł w roku 1944. Swoją przygodę z mechaniką i motoryzacją rozpoczął od uruchomienia w Iławie sklepu z częściami rowerowymi i rowerami. Zasłynął jednak przede wszystkim jako znakomity mechanik, do którego ustawiały się kolejki klientów. I nie tylko z Prus Wschodnich, ale też z głębi Niemiec.
Jego warsztat mieścił się przy dawnej Hindenburgstrasse. Z zewnątrz niepozorny – nic nie zdradzało, by w środku naprawiano najbardziej luksusowe samochody tamtych lat, w tym legendarne Maybach Zeppelin DS7. Jednym z klientów Knellera był dyrektor słynnego cyrku „Krone”. Jego Maybach, ten sam, który naprawiał iławski mechanik, znajduje się dziś w Muzeum Techniki w Spirze.
Carl Kneller, jako zdecydowany przeciwnik Hitlera, popadł w problemy finansowe i został zmuszony w 1933 roku do zamknięcia sklepu i warsztatu w Iławie. W 1934 roku stracił dom i wyjechał wraz z rodziną do Elbląga. Tam przez kolejne lata prowadził nieduży warsztat samochodowy. Zmarł w 1944 roku. Rodzina Knellerów na początku 1945 roku uciekła do Niemiec, gdzie żyje do dnia dzisiejszego.